teď čtu v RC revue:
„po úspěšném absolvování testu obdrží zaregistrovaný modelář na e-mailovou adresu, kterou uvedl při registraci, doklad o absolvování online výcviku, který opravňuje k provozu bezpilotních prostředků v otevřené kategorii, resp. podkategoriích A1 a A3. Zjednodušeně řečeno to znamená, že následně může létat s RC modely do max. hmotnosti 25 kg, s omezením max. výšky na 120 m…..“
Teď se nabízí otázka pro nás Hujery, kteří jsme absolvovali test, a následně jsme se ještě zaregistrovali pod nabídkou „Registrace“, kterou kód máme dát na model. Dle mého názoru na mode patří číslo z kartičky.
Číslo pilotní licence se nikam nelepí. Na model patří číslo provozovatele. Ve tvém případě číslo Smčr, protože podle platné legislativy patří všechny tvoje modely svazu.
„Svaz“ mě baví čím dál víc…Fakt si vymysleli pro své členy 2,5cm písmena?
Nařízení hovoří jasně.
UVÁDĚNÍ REGISTRAČNÍCH INFORMACÍ
(a) Pokud je provozovatel UAS vlastníkem UAS, měl by na UA uvést registrační číslo (poznávací značku), které získal na konci procesu registrace (zápisu do rejstříku), takovým způsobem, aby byla tato informace čitelná přinejmenším, je-li UA na zemi, bez potřeby jakéhokoli jiného zařízení, než jsou dioptrické brýle nebo kontaktní čočky.
(b) Může se použít QR kód (quick response code).
(c) Pokud rozměry UA nedovolují, aby byla značka uvedena viditelným způsobem na trupu, nebo UA představuje reálné letadlo, kdy by připevnění značení na UA zkazilo realističnost zpodobnění, je přijatelné označení uvnitř prostoru baterie, je-li tento prostor přístupný.
Zase se ukázalo, že někdo musí být papežštější, než papež. Asi činitelé svazu nevidí.
Licence s písmeny 25 mm se nevejde ani do prostoru pro baterie. Asi nepočítali s tím, že drony mohou být poháněny spalovacím motorem.
řešení pro mě – na velké, popř. soutěžní modely a na větroně dám logo Svazu modelářů s licencí.
A na ostatní modely složím test. a dám tam takovou licenci, kterou přečtu.
Věc s členstvím ve svazu modelářů se má asi tak:
Na členy se zatím nevztahují omezení provoz modelů – mají vyjímku, a létají jako dosud.
Na ostatní se vztahují nová pravidla pro létání s drony – např. výška letu do 120 m.
Omezení pro létání s drony daná předpisem néznám. Jestli se létání ve větší výšce musí hlásit na Řízení letového provozu apod.
Podotýkám, že vyjímky pro organizované modeláře platí „zatím“
Nový rok před 16ti lety https://www.zonerama.com/PHMODEL/Album/1966038
a v roce 2007 https://www.zonerama.com/PHMODEL/Album/1966032
teď čtu v RC revue:
„po úspěšném absolvování testu obdrží zaregistrovaný modelář na e-mailovou adresu, kterou uvedl při registraci, doklad o absolvování online výcviku, který opravňuje k provozu bezpilotních prostředků v otevřené kategorii, resp. podkategoriích A1 a A3. Zjednodušeně řečeno to znamená, že následně může létat s RC modely do max. hmotnosti 25 kg, s omezením max. výšky na 120 m…..“
Teď se nabízí otázka pro nás Hujery, kteří jsme absolvovali test, a následně jsme se ještě zaregistrovali pod nabídkou „Registrace“, kterou kód máme dát na model. Dle mého názoru na mode patří číslo z kartičky.
Číslo pilotní licence se nikam nelepí. Na model patří číslo provozovatele. Ve tvém případě číslo Smčr, protože podle platné legislativy patří všechny tvoje modely svazu.
Zde je odkaz na označování modelů dle svazu modelářů:
výška písmen 25 mm !!!
Umístění nejlépe na křídle ???
https://svazmodelaru.cz/klem/oznacovani-modelu/
„Svaz“ mě baví čím dál víc…Fakt si vymysleli pro své členy 2,5cm písmena?
Nařízení hovoří jasně.
UVÁDĚNÍ REGISTRAČNÍCH INFORMACÍ
(a) Pokud je provozovatel UAS vlastníkem UAS, měl by na UA uvést registrační číslo (poznávací značku), které získal na konci procesu registrace (zápisu do rejstříku), takovým způsobem, aby byla tato informace čitelná přinejmenším, je-li UA na zemi, bez potřeby jakéhokoli jiného zařízení, než jsou dioptrické brýle nebo kontaktní čočky.
(b) Může se použít QR kód (quick response code).
(c) Pokud rozměry UA nedovolují, aby byla značka uvedena viditelným způsobem na trupu, nebo UA představuje reálné letadlo, kdy by připevnění značení na UA zkazilo realističnost zpodobnění, je přijatelné označení uvnitř prostoru baterie, je-li tento prostor přístupný.
Zase se ukázalo, že někdo musí být papežštější, než papež. Asi činitelé svazu nevidí.
Licence s písmeny 25 mm se nevejde ani do prostoru pro baterie. Asi nepočítali s tím, že drony mohou být poháněny spalovacím motorem.
řešení pro mě – na velké, popř. soutěžní modely a na větroně dám logo Svazu modelářů s licencí.
A na ostatní modely složím test. a dám tam takovou licenci, kterou přečtu.
Tak jsem složil test – 10 chybných odpovědí – asi jsem blbej.
tak to je tedy macek,na to můj piloťák na kvadrošky asi nestačí https://www.youtube.com/watch?v=WCKkphFTJ0w&feature=emb_logo
Věc s členstvím ve svazu modelářů se má asi tak:
Na členy se zatím nevztahují omezení provoz modelů – mají vyjímku, a létají jako dosud.
Na ostatní se vztahují nová pravidla pro létání s drony – např. výška letu do 120 m.
Omezení pro létání s drony daná předpisem néznám. Jestli se létání ve větší výšce musí hlásit na Řízení letového provozu apod.
Podotýkám, že vyjímky pro organizované modeláře platí „zatím“
http://kolmanl.info/index.php?show=morg_lex3